Elsőként 2016. év tavaszán a Kína (Csungking) Csúcstechnológiai Kiállítás és Vásár, majd második alkalommal 2017 tavaszán a Kína (Csungking) – Magyarország Kereskedelmi és Befektetési Kiállítás és Vásár nagyívű rendezvénybe integrálva, ennek nyitányaként megvalósult, az Első, majd a Második Nyugat-Kínai Budapest Tavaszi Fesztivál.

Ennek a rendezvénysorozatnak a folytatásaként 2017. december 7-10. között valósult meg a Második Nyugat-kínai Őszi Budapesti Filmfesztivál.

Második Nyugat-kínai Őszi Budapesti Filmfesztiválnak az Ötödik Csungking (Kína) Kereskedelmi Vásár adott helyszínt. Az ötödik Csungking Nemzetközi Vásárra összesen 316 000 ember látogatott a négy napos időtartam alatt. Elsősorban Nyugat-Kína, illetve Kína egész területéről az 5. Kína (Csungking) Kereskedelmi Kiállításra és Vásárra Csungkingba utazó, illetve Csungkingban élő és vonzáskörzetéből érkező döntéselőkészítő- és hozó értelmiség vett részt.

A vásár megnyitója egyben a filmfesztivál megnyitójaként is szolgált, amely során beszédet mondott többek között Xiong Xue úr, Csunking Kereskedelmi Bizottság főtitkára és főigazgatója, majd Dióssi Lóránd főkonzul úr is.

A megnyitón 28 városi kiemelt vezető vett részt, akik a megnyitó lezajlása után egyedüli standként, magyar pavilont látogatták meg- a kereskedelmi vásár egyetlen ország strandját - ahol megismerkedtek a magyar termálvíz kultúrával és megkóstolták a Tokaji Aszút.

A rendezvény szombati napján Liu Guiping úr, Csungking Városi Népi Kormányának helyettes polgármestere tisztelte meg látogatásával a magyar pavilont.

A fesztivál alkalmával két magyar film, a Budapest Retro és Rózsaszín Sajt c. alkotás vetítésére került sor összesen négy alkalommal, mely a nyugat-kínai közönség körében, több korosztály számára is könnyen befogadható formában népszerűsítette a magyar kultúrát. A nemzeti pavilonban lehetőség nyílt a látogatók számára is, a magyar borok és libamáj készítmények megkóstolására, magyarországi elsősorban mezőgazdasági és agrártermékek megismerésére.

A rendezvény rendkívül nagy sajtóvisszhangot kapott, számos elismerő cikk íródott a kereskedelmi vásárról és ezekben kiemelten foglalkoztak a filmfesztivállal és ország megjelenéssel az újságírók. A főkonzul két interjúban is bemutatta a magyar kulturális termékeket, amely interjúkat egyedülálló módon országos csatornák is levetítettek.